zdrowo, pysznie i ekologicznie…

  • slide99

  • Zdrowo - EKO Quchnia

  • Pysznie - EKO Quchnia

  • Ekologicznie - EKO Quchnia

  • To EKO Quchnia

Jak żyć zdrowo w 2016 czyli o postanowieniach noworocznych słów parę

| 0 komentarzy

Witajcie w nowym 2016 roku ! Obiecuję że od teraz publikować będę częściej:). Po trwających długo utrudnieniach w gotowaniu spowodowanych remontem kuchni, nastąpił w końcu jego finisz. Tak! moja wymarzona kuchnia w końcu jest gotowa a to oznacza więcej gotowania, więcej przepisów i więcej wpisów. Tak postanowiłam:)
No właśnie: Postanowienia Noworoczne. Chyba każdy z nas je robi (chociaż nie wszyscy się do tego przyznają), ale dlaczego tak trudno je zrealizować ? Dlaczego tak szybko przychodzi zniechęcenie? Może stawiamy sobie za bardzo wygórowane cele? Może jest ich zbyt wiele?
Do noworocznych postanowień podejść należy rozsądnie. Warto zacząć od małych kroków. I jeśli twoje postanowienie dotyczy zmiany stylu życia na bardziej zdrowy (to chyba najczęściej powtarzające się postanowienie noworoczne), nie obiecuj sobie że od stycznia:

– będziesz chodziła na fitness 5 razy w tygodniu.
– przestaniesz zupełnie jeść słodycze
– przejdziesz na weganizm
– schudniesz 10 kg w 1 miesiąc
– rzucisz palenie
-….

Tak się po prostu NIE DA. Już po pierwszym miesiącu stwierdzisz że to nie dla Ciebie i postanowienia diabli wezmą.
Jak już pisałam wyżej, warto zacząć od malutkich zmian które wydawać by się mogło nie mają większego znaczenia, a jednak konsekwencja ich stosowania może się zmienić w ogromną poprawę samopoczucia, a w konsekwencji również zdrowia.
Co dokładnie mam na myśli:

Czy pomyślałaś żeby zacząć wcześniej kłaść się spać?

A co z codziennym jadaniem śniadań?

A może zamiast drogiego karnetu na siłownie zaczniesz (na początek 3 razy w tygodniu) wracać z pracy do domu na piechotę?

Mimo że od dłuższego czasu staram się prowadzić zdrowy tryb życia, mnie również zdarza się, czasami zbyt często zapominać o przestrzeganiu jego zasad. Dlatego postanowiłam spisać wszystkie te, które po dłużnym zastanowieniu wydały mi się najbardziej istotne a z drugiej strony proste do zastosowania. Sformułowałam mój „Dekalog zdrowego trybu życia” który zamierzam wydrukować i powiesić na lodówce. Może i Wam się przyda :)
Postanowiłam też, że w najbliższych tygodniach rozwinę każdy z punktów w odrębny wpis, dzięki czemu będę miała motywację do częstszego pisania na tematy nie tylko kulinarne.

Mój dekalog zdrowego stylu życia

1. Jedz tylko naturalną, nieprzetworzoną żywność.
2. Nie wychodź z domu bez CIEPŁEGO śniadania
3. Ostatni posiłek jedz przed 18-stą. Po 18-stej twój żołądek jest już wyłączony i po prostu „nie działa”
4. Odpoczywaj! Śpij 7-8 godzin na dobę, rób sobie w ciągu dnia przerwy na ćwiczenia oddechowe, medytacje, zamknięcie oczu….
5. Kładź się spać przed 22-gą ( tak, wiem że to najbardziej hardcorowe postanowienie, ale właśnie między 21 a północą nasz organizm najlepiej się regeneruje).
6. Więcej pij! Oczywiście wody w różnych postaciach, nie alkoholu; )Nigdy nie pij wody zimnej, najlepiej w postaci ciepłych, ziołowych herbatek lub kompotów. Ewentualnie ciepłą wodę z cytryną.Ja od szklanki ciepłej wody z cytryną zawsze zaczynam dzień.
7. Ćwicz codziennie 30 min. Ale nie przesadzaj ze sportem, maratony wcale nie są takie zdrowe! Polecam jogę, nordic walking –  to moje ulubione aktywności:)
8. Odkwaszaj się! Rób sobie zdrowy detoks raz w tygodniu, np. jaglany poniedziałek o którym więcej napiszę już wkrótce.
9. Zażywaj suplementy: oczywiście najważniejsza jest dobrze zbilansowana dieta ale jeśli jesteś  np. na diecie wegańskiej zażywaj koniecznie wit. B12, o witaminie D pamiętać powinien każdy w okresie jesieni i zimy, warto też sięgać po naturalną, lewoskrętną wit. C
10. Uśmiechaj się! Bo śmiech to zdrowie i najlepszy pogromca stresu:)

Miłego, zdrowego życia w 2016 roku:)

dekalog1

 

Dodaj komentarz

Wymagane pola *.