zdrowo, pysznie i ekologicznie…

  • Zdrowo - EKO Quchnia

  • Pysznie - EKO Quchnia

  • Ekologicznie - EKO Quchnia

  • To EKO Quchnia

Oczyść organizm na wiosnę

| 4 komentarze

wodaNa pewno nie jedna z Was  skarży się w ostatnim czasie na zmęczenie, senność, bóle głowy i ogólnie złe samopoczucie. W mediach trąbią o przesileniu wiosenno – zimowym. Na pewno wiele w tym prawdy ale jest jeszcze inny powód: pozimowe nagromadzenie toksyn w naszych organizmach.

Zimą jemy bardziej kalorycznie, więcej produktów przetworzonych, mniej świeżych warzyw i owoców (czyli mniej błonnika), mniej pijemy wody (bo przecież nie jest gorąco), mniej się ruszamy… To wszystko sprawia, że trujące substancje które wnikają do nas z pożywieniem, zanieczyszczonym powietrzem i wodą, a także te które powstają w naszych organizmach podczas przemiany materii, gromadzą się i zaburzają nasz metabolizm.

Toksyna to każda substancja, która wywiera szkodliwy wpływ na organizm, powodując alergię, nietolerancję pokarmową i ogólne wrażenie choroby. Przez pewien czas organizm walczy, żeby uchronić się od szkodliwych toksyn i w tym celu otacza je śluzem lub tłuszczem, uniemożliwiając wywołanie reakcji odpornościowej. Po niedługim jednak czasie toksyny zaczynają przenikać do krwiobiegu i przez błony komórek, zakłócając ich funkcje metaboliczne i uszkadzając tkanki. Na szczęście w bardzo prosty sposób można się toksyn pozbyć z organizmu.

Oczyszczanie organizmu większości kojarzy się z katorżniczą głodówka, życiem o chlebie i wodzie lub jeszcze gorzej – o samej wodzie. Okazuje się że to nie prawda. Wystarczy unikać pewnych produktów, wzbogacić dietę o większą ilość produktów bogatych w błonnik, oraz produktów zasadotwórczych, pić więcej płynów (wody, ziołowych herbatek i świeżych soków) i toksyny będą z nas uciekać aż się będzie kurzyć.

Kurację oczyszczającą najlepiej przeprowadzić przez 30 dni wtedy jest mniej uciążliwa i najbardziej skuteczna), jednak mniej wytrwali mogą ją przeprowadzić przez tydzień a nawet zaledwie przez weekend. Przełom marca i kwietnia to najlepszy okres na oczyszczanie organizmu, ale warto takie kuracje przeprowadzać częściej niż tylko na wiosnę.

Program odżywiania (30 dniowy)*

1. Rano po przebudzeniu wypij szklankę wody z sokiem cytrynowym. Sok z cytryny wbrew pozorom ma odczyn zasadowy, pomoże więc odkwasić Twój organizm a także wypłucze wątrobę.

2. Wypijaj przynajmniej 1,5 litra wody dziennie. Woda jest chyba najważniejszym składnikiem programu oczyszczania organizmu. Wypłukuje wszystkie toksyny i pobudza nerki. Najlepsza jest butelkowa woda niegazowana lub filtrowana

3. Pij w ciągu dnia herbatki ziołowe wspomagające odtruwanie organizmu: z pokrzywy, mniszka lekarskiego, rumianku.

3. Spożywaj co najmniej 2 produkty pobudzające prace wątroby będącej najważniejszym organem wewnętrznym biorącym udział w procesie oczyszczania. Do produktów takich należą np.: jabłka, czosnek, sok z marchwi i buraków, napar z fenkułu (kopru włoskiego)

4.  Spożywaj przynajmniej 2 produkty pobudzające pracę nerek – kolejnych narządów odgrywających ważną rolę w procesie oczyszczania. Do produktów takich należą: sok z borówek, sok z czarnych porzeczek, świeże lub suszone morele.

5.  Jedz  do pięciu posiłków dziennie unikając artykułów umieszczonych na liście nie dozwolonej  w czasie odżywiania żywności**

6. Jedz codziennie przynajmniej 1 porcje brązowego, niełuskanego ryżu. Niełuskany ryż sprzyja jelitom (pełni rolę przepychacza w dolnym ich odcinku) i utrzymuje cukier na odpowiednim poziomie.

7. Spożywaj przynajmniej 3 porcje świeżych lub suszonych owoców

8. Zjadaj codziennie przynajmniej jedną porcję jogurtu, sera lub płynu nie zawierającego mleka krowiego (mogą być produkty z mleka  koziego lub owczego)

9. Zjadaj codziennie 3 porcje sałatki.

10. Wypijaj codziennie przynajmniej 1 szklankę świeżego soku z warzyw (np. z warzyw zielonych lub z marchwi i buraków). Sok sporządzaj w sokowirówce lub wyciskarce i wypijaj bezpośrednio po zrobieniu. Używaj warzyw i owoców ekologicznych.

**Zrezygnuj w tym czasie z następujących produktów żywnościowych:

Awokado, banany, pomarańcze, pomidory, soczewica, pieczywo, cukier, sól, kawa, czekolada, kofeina, orzechy ziemne, mleko krowie, sery, mięso, grzyby.

Program oczyszczenia ciała

1.  Bierz co rano chłodny  prysznic. Zimna woda pobudza krążenie krwi, wzmacnia mięśnie i skórę i zwiększa poziom limfy.

2.  Co rano szczotkuj skórę na sucho. Zabieg ten pobudza skurcze mięsni, co ułatwia przepływ krwi i limfy, co prowadzi do bardziej skutecznego usuwania „odpadów” gromadzących się w komórkach.

3.  Ćwicz codziennie 30 min. O korzyściach  każdej formy ruchu nie trzeba chyba przypominać.

4. Każdego dnia oddychaj głęboko przez 5 min. Prawidłowe oddychanie dostarcza nam odpowiednią dawkę tlenu, pomaga usunąć toksyczne gazy, ma również wpływ na równowagę ciała i umysłu. Pomaga się odstresować.

5. Wykonuj peeling skóry co 3 dni.

* Na podstawie: Jane Scrivner Program całkowitego oczyszczania organizmu oraz Gillian McKeith Jesteś tym co jesz

4 Komentarze

Dodaj komentarz

Wymagane pola *.