zdrowo, pysznie i ekologicznie…

  • slide99

  • Zdrowo - EKO Quchnia

  • Pysznie - EKO Quchnia

  • Ekologicznie - EKO Quchnia

  • To EKO Quchnia

Komosa ryżowa – Quinoa

| 0 komentarzy

komosaryzowa

Podczas mojej ostatniej wizyty w sklepie z żywnością ekologiczną wpadła mi w oko komosa ryżowa. Słyszałam o niej bardzo dużo dobrego i od dawna zamierzałam zakupić i przetestować jej wspaniałe właściwości. Główny walorem komosy ryżowej jest to, iż zawiera ona wszystkie podstawowe aminokwasy co się nie często zdarza u produktów roślinnych . Stanowi zatem źródło kompletnego białka, znacznie łatwiej strawialnego niż białko zawarte w mięsie. Jest również bogatym źródłem różnych pierwiastków a w szczególności wapnia, a także witaminy E i witamin z grupy B. Jak się przekonałam po jej zakupie, ma również ciekawe walory smakowe. Zaraz po powrocie ze sklepu z ekologiczną żywnością wyszukałam w mojej ulubionej książce kucharskiej „Jesteś tym co jesz” Gillian McKeith fajny przepis na kaszkę z komosy ryżowej:

 

 Kaszka z komosy ryżowej

 

25 dag ziarna komosy ryżowej

¼ laski cynamonu lub cynamon w proszku

125 ml świeżo wyciśniętego soku z jabłek

 

1.      umieść komosę, cynamon, sok jabłkowy i 325 ml wody w garnku. Zagotuj, a następnie zmniejsz ogień i gotuj powoli przez 7-10 min., Az ziarno stanie się półprzezroczyste.

2.      Wyłącz ogień i pozostaw na 15 min przed podaniem.

 

Podany przepis jest na 2-3 porcje. Kaszka jest naprawdę pyszna. Ja dodałam trochę więcej soku z jabłek. Najlepiej żeby był to sok z jabłek słodkich. Można dodać jeszcze łyżeczkę miodu. Po ugotowaniu kaszka staje się półprzezroczysta i ma ciekawą konsystencję (trochę przypominającą kawior). Komosę ryżowa można również podawać z warzywami. Możną ja nawet kiełkować!

 

Dodaj komentarz

Wymagane pola *.