zdrowo, pysznie i ekologicznie…

  • slide99

  • Zdrowo - EKO Quchnia

  • Pysznie - EKO Quchnia

  • Ekologicznie - EKO Quchnia

  • To EKO Quchnia

Rewelacyjne kiełki na patelnię

| 4 komentarzy

kielki-na-patelnieNie wiem jak Wy, ale ja przy obecnych warunkach atmosferycznych (mróz i śnieg) chętniej sięgam po potrawy kaloryczne i uznawane za mniej zdrowe niż po świeże warzywa czyli surówki czy sałatki. Organizm chyba po prostu domaga się więcej kalorii aby wytworzyć więcej ciepła. Witaminy i minerały są nam jednak potrzebne o każdej porze dnia i nocy oraz roku. To dzięki nim nasz organizm może sprawnie funkcjonować. Zimą ważne jest utrzymanie w dobrej kondycji układu odpornościowego. Dlatego mimo braku ochoty świeże warzywa i owoce jeść należy. Podobnie jak niezastąpione kiełki, które są prawdziwą skarbnicą witamin, enzymów, makro i mikro elementów oraz substancji poprawiająca nasza odporność.

O kiełkach można by pisać wiele. Kiedy nasionko znajdzie dogodne warunki (odpowiednia wilgotność, temperatura..) w jego wnętrzu zaczynają się uaktywniać enzymy, dzięki którym powstają duże ilości witamin, a związki zapasowe zmagazynowane w jego wnętrzu rozkładają się na bardziej przyswajalne. Kiełki zawierają nie tylko wiele cennych witamin  jak np. kwas foliowy, ale również wartościowe białka, kwasy tłuszczowe omega-3, są również bogate w błonnik. Po wprowadzeniu kiełków do codziennej diety proces trawienia przebiega sprawniej, a zakwaszenie organizmu się zmniejsza. Badania wykazały, że kiełki wzmacniają układ odpornościowy i hamują rozwój komórek rakowych (szczególnie kiełki brokuła).

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat właściwości kiełków a także na temat metod ich hodowni w warunkach domowych polecam stronkę: www.kielki.info.pl

kielkii2

Moim ostatnim odkryciem kulinarnym są tzw. kiełki na patelnię firmy POKARM ŻYCIA. W zasadzie to odkrycie mojej koleżanki Moniki (którą w tym miejscu gorąco pozdrawiam) za sprawą której ponownie zostałam „kiełkolubem”. „Kiełki na patelnie”  to mieszanka kiełków soczewicy, fasolki mung i  ciecierzycy. Podsmażone na łyżce oliwy z oliwek, z odrobiną czosnku, pieprzu i suszonej bazylii stanowią zarówno smaczne samodzielne danie, jak i dodatek do sałatek lub kanapek. Nie należy ich jednak smażyć zbyt długo aby nie doprowadzić do znacznych strat witamin i minerałów.

No i w sam raz nadają się na zimowy brak chęci na zieleninę: są zdrowe (chociaż najzdrowsze są oczywiście świeże) ale dzięki krótkiemu smażeniu na oliwie są  lekko chrupiące i sprawiają wrażenie przekąski kalorycznej.

kielki-na-patelnie1

4 Komentarze

  1. Potwierdzam, kiełki są rewelacyjne :-) Z dodatkiem czosnku jeszcze nie próbowałam, ale na pewno je tak przyrządzę następnym razem :-) Również gorąco pozdrawiam ;-))

  2. Przyznaję obu Paniom rację. Ponieważ w moim sklepie pojawiają się tylko raz w tygodniu, niemal wykupuję cały „nakład;-)))” i są sobie w lodówce. Jednak na patelenkę wrzucam rzadko, bo bardzo smakują mi wprost z pudelka, lub dodawane do sałatek. Pozdrawiam smakoszy:-))))))). Ania

  3. Najlepsze są z chilli. Mogą spokojnie zastępować chipy przed telewizorem :)

  4. Dziś zasmakowałem kiełków pierwszy raz w życiu. kupiłem,podsmażylem,solą pieprzem doprawiłem.Poprostu Pyszne ! :) zaskoczony mięsożerca poleca wszystkim kiełki na patelnie. Pozdrawiam 😉

Dodaj komentarz

Wymagane pola *.