zdrowo, pysznie i ekologicznie…

  • slide99

  • Zdrowo - EKO Quchnia

  • Pysznie - EKO Quchnia

  • Ekologicznie - EKO Quchnia

  • To EKO Quchnia

Bruschetta

| 0 komentarzy

bruschettaCo prawda na bruschettę najlepszą porą jest lato (kiedy można ją przygotować z pomidorów z własnego ogródka) jednak kończy się już powoli akcja slow food czyli stop fastfoodyzacji, a bruschettę, mimo, że to potrawa niezwykle prosta i szybka, nie wątpliwie można przypisać ją do potraw slow foodowych. Jest to danie, a właściwie przekąska będąca rodowitą Włoszką. A Włochy jak wiadomo to kra,j w którym ruch slow food się narodził.

Gdy McDonald’s otworzył swój kolejny bar w zabytkowej części Rzymu, Włoch Carlo Petrini rozpoczął walkę o smaczne i zdrowe jedzenie. W ten sposób powstał slow food.

Z włoską tradycją kulinarną wiąże się  przede wszystkim miłość do jedzenia. Jednak kuchnia włoska jest zdrowa ponieważ jej głównym elementem są produkty nie przetworzone, najwyższej jakości, przygotowane w tradycyjny sposób. Włosi jedząc nie śpieszą się – posiłki jedzą powoli, ż uśmiechem na twarzy, w dobrym towarzystwie, oddając się radości smakowania.

Bruschetta to włoska grzanka z oliwą z oliwek i dodatkami (głownie siekanym pomidorem, ale nie tylko). Jak dla mnie musi być zrobiona z domowego, pełnoziarnistego chleba na zakwasie, najwyższej jakości oliwy tłoczonej na zimno, z pomidorów z własnego ogródka – pięknych dorodnych, pachnących słońcem. Oprócz pomidorów dodaję jeszcze cebulkę, czosnek, awokado i świeżą bazylię. Czasem eksperymentuję również z grillowanym bakłażanem i papryką, oliwkami, kiełkami, kaparami i z czym tylko moja dusza zapragnie. Niestety na taką wymarzoną bruschettę muszę jeszcze trochę poczekać. Ta, którą zrobiłam dzisiaj też była niczego sobie, chociaż pomidory pozostawiały wiele do życzenia…

Składniki:

2 kromki pełno ziarnistego chleba na zakwasie

1 duży pomidor

1 awokado

½ cebuli cukrowej

1 ząbek czosnku

kilka listków świeżej Bazyli

oliwa z oliwek

pieprz, sól

odrobina soku z cytryny

Z pomidora ściągamy skórkę i pozbawiamy nasion, następnie kroimy w kosteczkę. Podobnie postępujemy z awokado i  cebulką. Mieszamy składniki, przyprawiamy pieprzem, solą oraz porwanymi listkami bazylii lub/i pietruszki (zneutralizuje zapach czosnku), kropimy sokiem z cytryny. Dodajemy odrobinę oliwy. Kromki chleba nacieramy ząbkiem czosnku,  polewamy oliwą i przypiekamy w piekarniku lub grillu. Na grzanki nakładamy pomidory z dodatkami.

brushetta2

Przepis dołączam do akcji kulinarnej „Slow food czyli stop fastfoodyzacji”

slowfoodakcja

Dodaj komentarz

Wymagane pola *.