zdrowo, pysznie i ekologicznie…

  • slide99

  • Zdrowo - EKO Quchnia

  • Pysznie - EKO Quchnia

  • Ekologicznie - EKO Quchnia

  • To EKO Quchnia

Letnie spring rollsy z warzywami

| 3 komentarzy

Wracając znad morza marzyłam tylko o nich- warzywach w każdej postaci: duszonych, pieczonych, lub po prostu na surowo. O pomidorach prosto z krzaczka, leczo z cukinią, pesto z natki pietruszki, o moim pięknym jarmużu z działki… W nadmorskich kurortach trudno o dobrą wegetariańską restaurację.  W miejscach które odwiedziliśmy nie było żadnej. Wszędzie króluje zaś ryba: wędzona, smażona, z grilla…a jak nie ryba to kebab. Osoba na diecie roślinnej przeżyć może jedynie na frytkach i plackach ziemniaczanych czyli raczej się zdrowo nie pożywi…

Dlatego tuż po powrocie rzuciłam się dosłownie na swoją zieleninę z działki. A dziś bukiet kolorowych, sezonowych  warzyw spakowałam w ryżowy papier przygotowując pyszne, chrupiące spring rollsy. Wegańskie i bezglutenowe…

Letnie spring rollsy z warzywami

 Letnie spring rollsy z warzywami*

 

Składniki:

– 8 arkuszy papieru ryżowego

– olej ryżowy lub kokosowy do smażenia

-1 cebula

-2 ząbki czosnku

 -3 średnie marchewki

– 1 mała cukinia

-1 ½ szklanki groszku cukrowego lub mrożonego zielonego groszku

-1 szklanka ugotowanej ciecierzycy

– 2 szklanki posiekanego jarmużu, szpinaku lub innej zieleniny

– ½ szklanki płatków migdałowych podprażonych na suchej patelni

– 1 łyżka kminku

– ½ łyżki gorczycy

– 1 łyżeczka  mielonego imbiru

– ½ łyżeczki kurkumy

– ½ łyżeczki mielonej kolendry

 

Zaczynamy od przygotowania farszu. Cebulę, cukinię i marchew kroimy w dość drobną kostkę. Groszek i marchewkę gotujemy ok. 5 min. w lekko osolonej wodzie. Na rozgrzany olej wsypujemy kminek i gorczycę, prażymy przez chwilę a kiedy nasiona gorczycy zaczną strzelać na patelni, dodajemy cebulę, czosnek i pozostałe przyprawy, smażymy na średnim ogniu ok. 5 min. Dodajemy marchewkę , groszek, ciecierzycę. W miarę potrzeby dolewamy odrobinę wody lub bulionu, dusimy jeszcze 5 min. Na koniec dodajemy jarmuż lub szpinak.

samosyryz01

samosyryz02

samosyryz03

samosyryz04

Arkusz papieru ryżowego moczymy  przez chwilę w ciepłej wodzie, następnie delikatnie przekładamy na stolnicę uważając aby się nie rozerwał lub podwinął. Na brzegu arkusza kładziemy czubatą łyżkę farszu, po czym zawijamy delikatnie podobnie jak gołąbki. Gotowe spring rollsy możemy ugotować na parze  (ok. 5 min.), usmażyć na oleju (ok. 1 min z każdej strony aż będą lekko zrumienione i chrupiące) lub tez upiec w piekarniku nagrzanym do 200st C przez 10 min z każdej strony. Podajemy z sałatką z sezonowych warzyw lub ulubionym sosem ( w oryginalnym przepisie autorka do spring Rollsów proponuje słodko-pikantny chutney miętowy).

*przepis pochodzi z bloga My New Roots

samosyryz05

 

 

3 Komentarze

  1. rewelacyjnie wyglądają! zdrowe, kolorowe i na pewno moje dzieci chętnie by wypróbowały

  2. Ależ pysznie to wygląda! Z samego rana lecę po ciecierzycę i szpinak i zabieram się do gotowania :)

  3. Ale pieknie wyglada :)

Dodaj komentarz

Wymagane pola *.